سلامت

سلامت

كالري شمار سيب

مي‌توان كالري شمار سيب را به تنهايي به‌عنوان ميوه‌اي مفيد يا در سالاد ميوه و كاسترد مصرف كرد. آب‌ كالري شمار سيب از نوشيدني‌هاي پرمصرف در جهان است و از كالري شمار سيب در دسرهاي بسياري استفاده مي‌شود. مي‌توان كالري شمار سيب را به صورت پخته، خردشده، له‌شده، منجمد و حتي خشك‌شده مصرف كرد. در سال ۲۰۱۰ ژنوم  كالري شمار سيب به‌طور كامل رمزگشايي شد. اين اتفاق به درك بيشتر ما از مواد تشكيل‌دهنده و فوايد كالري شمار سيب كمك شاياني كرده است. حال به بخشي از تركيبات تشكيل‌دهنده‌ي يكي از محبوب‌ترين و سالم‌ترين ميوه‌هاي جهان نگاهي مي‌اندازيم. كالري شمار سيب سرشار از فيبر است كه باعث تسهيل هضم مواد غذايي مي‌شود. مصرف منظم كالري شمار سيب به حركات روان روده، جلوگيري از يبوست و اختلالات معده كمك مي‌كند. فيبر بخش مهمي از رژيم غذايي ماست. فيبر حجم مدفوع را افزايش مي‌دهد و به حركت روان‌تر آن كمك مي‌كند. كالري شمار سيب با افزايش ترشح شيره‌هاي گوارشي و معدوي باعث افزايش جذب مواد مغذي مي‌شود. همچنين به زدودن كلسترول اضافي از رگ‌ها و عروق خوني كمك مي‌كند و به لطف اين خاصيت، سلامت قلب را تضمين مي‌كند و احتمال بروز تصلب شرايين را كاهش مي‌دهد.

 

نقش كالري شمار سيب در پيشگيري از سرطان مدت‌ها موضوع تحقيقات مختلفي بوده است. نتايج تحقيقات حاكي از آن است كه كالري شمار سيب احتمال ابتلا به سرطان‌ها به خصوص سرطان پستان و روده‌ي بزرگ را كاهش مي‌دهد. كالري شمار سيب در پيشگيري از سرطان ريه نقش چشمگيري دارد. اغلب ميوه‌ها و سبزيجات خاصيت ضدسرطاني دارند، اما در اين ميان‌ كالري شمار سيب يك سر و گردن بالاتر از بقيه است. بر اساس تحقيقات نقش كالري شمار سيب در پيشگيري از سرطان ريه، متمايز و انكارناپذير است. همچنين در صورت ابتلا به سرطان ريه، سرعت گسترش سرطان را كاهش مي‌دهد. فرضيه‌ها اين نقش كالري شمار سيب را به وجود فيتونوترينت‌هايي مانند كائمفرول و كوئرستين نسبت مي‌دهند، اما هنوز سازوكار دقيق كالري شمار سيب در پيشگيري از سرطان مشخص نيست. كالري شمار سيب باعث از بين رفتن ضعف و انرژي بخشيدن به افراد ضعيف مي‌شود. از اين رو توصيه مي‌شود بيماراني كه در حال بهبود از بيماري‌اند، كالري شمار سيب مصرف كنند. كالري شمار سيب به سم‌زدايي بدن و افزايش سلامت عمومي فرد كمك مي‌كند. با اينكه كالري شمار سيب پروتئين قابل توجهي ندارد، تركيب آنتي‌اكسيدان‌هاي آن با پروتئين‌هايش نقش مهمي در پيشگيري از ضعف و افزايش قدرت عضلات بازي مي‌كند.

 

اگر تاكنون فوايد كالري شمار سيب براي‌تان كافي نبوده است، وقت آن است كه تأثير مثبت كالري شمار سيب را بر مشكلات عصبي، به‌خصوص دو بيماري آلزايمر و پاركينسون، بخوانيد. تركيبات فيتونوترينت موجود در كالري شمار سيب با خاصيت سم‌زدايي قطعا احتمال ابتلا به بيماري آلزايمر را مي‌كاهد. اختلالات مغزي كه منجر به بروز آلزايمر مي‌شوند، با فعاليت راديكال‌هاي آزاد در ارتباط است و كالري شمار سيب با تركيبات خود تا حدي اين فعاليت‌ها را كاهش مي‌دهد. كالري شمار سيب ميزان استيل‌كولين موجود در مغز را افزايش مي‌دهد. استيل‌كولين با توانايي تمركز، حل مسئله و حافظه در ارتباط است. در رابطه با بيماري پاركينسون، كالري شمار سيب از نابودي تدريجي سلول‌هاي ترشح‌كننده‌ي دوپامين جلوگيري مي‌كند. نابودي اين سلول‌ها مي‌تواند منجر به بروز پاركينسون شود.

 


برچسب: كالري شمار،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۲۸:۳۰ توسط:saeed.bp موضوع: كالري شمار